[Epitesz-barkacs] segithetek-e egy listatagnak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 09:47:37 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2009.11.07. 21:55:21 +1h-kor
> ami miatt 50év alatt (2 generáció!!!) "megkarcolódtunk", (ki jobban, ki
> kevéssé)
> kell újabb 50év, hogy az "lecsiszolódjon"

Az a gyanúm, hogy ebben nagyon igazad van. Ez a kettősség amúgy tök
jellemző, de már előre mutató jel. A felháborodás, ha látja valaki, hogy
más csinálja, de saját magának még elnézi. Lássuk be, hogy régebben inkább
összekacsintottak az emberek, mintsem felháborodtak volna, max akkor, ha
valaki a felháborodóéhoz képest "arcátlanul" nagyot tudott szakítani a
közösből. De csak azért, mert aki felháborodott, az, ha betojt volna, se
tudott volna ennek a mértéknek a közelébe se kerülni.

> már 2000 évvel ezelőtt is tudták, hogy az Egyiptomból való kivonulás
> és a Kánaánba megérkezés között kellett 40évig Mózesnek is "mozgatnia
> a népet", vándoroltatni a sivatagban, hogy a régiek kipusztuljanak és
> így
> "megtisztuljanak" a Kánaánba költözők "gondolatai"

Erről jó dumákat hallottam. Szó szerint nem tudom idézni, az értelme kb
az, hogy "itt kóvályogtunk kis körzetben x évtizedig, aztán letelepedtünk
egy olyan helyen, ahol nincs olaj. :-) - mondta valahol Golda Meir, a
franc tudja, hogy kell leírni helyesen.
Nekem nagyon tetszett ez az önirónia. Volt, amikor nekünk is volt.