[Epitesz-barkacs] turbókémény-tetősíkablak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 10:11:42 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem írtad, hogy a biztonsági távolság érdekel vagy a tisztíthatóság,
> elérhetőség.

Nem írta, de az ablak esetén a biztonság lenne valszleg a lényeg.

> Sokkal fontosabb, hogy magasabban legyen, a meleg füstgázok ugyanis
> felfelé igyekeznek.

Bár tudná ezt minden füstgáz!! Engem itt rendszeresen elgázosítanak. :-)
Ilyenkor kiballagok, megnézem, hogy a szomszéd kéményéből jön-e a füst.
Hát igen, onnan jön. Ha más merre megy, és látom, akkor is azt látom, hogy
kifolyik a kéményből a trutyi, és még csak véletlenül sem akar még csak
vizszintesen se kóvályogni, csak lefelé. Nagynéha persze fölfelé is megy,
ilyenkor gondolom erősebben tüzelnek, és még eléggé meleg a kéményen
kijövő mocsok.

> A kéményseprő járdát akkor is előírják, ha a tetőkibúvót úgy
> helyezted el, hogy a padlón állva, deréktól fölfele kilógva el lehet
> érni. Most ez a kedvenc gumicsontjaik egyike.
> Nekem is előírták a kondenzációs kivezetéséhez. Komoly artista
> mutatványokkal feltettük, de a macskát se ereszteném ki rá. Az utcán
> állva lefényképezte és rendben is voltunk.

Én meg egy olyan módit láttam a közelben, hogy egy vaslétra készült, és
lett felszerelve a ház egyik utca felőli (!!) oldalára, aminek annak
rendje-módja szerint van az a félkerek védőakármije, szóval ronda ipari
szerkezet. Észveszejtő, hogy miket ki nem kényszerítenek a lakókból.