[Epitesz-barkacs] segithetek-e egy listatagnak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 11:24:46 CET

Zsolt wrote:
> az hogy fekete munka meg stb.... ez demagógia addig szerintem kávára nem
> érdekel senkit (engem biztosan nem) amíg röpködnek a végkielégítések meg
> millós csalások és korrupciók.

Egyik bűncselekmény se ad jogot egy másik végrehajtására.

> sok minden elhangzott, de pontosan hol is van az a törvény, hogy
> bejöhetnek
> az ingatlanomra és ott embereket ellenőrizhetnek, hogy mit és miért vagy
> mennyiért csinál vagy egyáltalán azt, hogy mit keres ott ?

Sajnos nem tudom, de azt igen, hogy a hatóságnak mindig lesz lehetősége és
joga, ha valami alapos gyanú van szabálysértésre, hogy bárhova bemenjen.
Minimum házkutatási paranccsal, de el tudom képzelni, hogy építkezéseknél
vagy bármilyen magáncégnél, ahol munka folyik, más megoldás is van. Engem
is érdekelne, hogy mi, de anélkül, hogy tudnám, biztos vagyok benne, hogy
van joguk.

Gondolj a családi házakban űzött, illegális húsfeldolgozókra, vagy akár a
kábszer növények termesztésére. Még nem hallottam olyat, hogy valaki ilyen
helyen hatékonyan tudott volna védekezni a bemenni akaró hatóság ellen.
Hogy még szélsőségesebb példát mondjak: bármilyen, még nem bizonyított
bűncselekményekkel vádolt személyeket akár kommandós módszerekkel is
elfognak magánlakásokban, tehát szó sincs róla, hogy a kommandósok
házkutatási parancsokat mutogatnának. Teljesen ártatlanokkal is
megtörténik néha.

Más kérdés, hogy utólag milyen kártérítést lehet elérni.