[Epitesz-barkacs] segithetek-e egy listatagnak?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 8., V, 12:03:48 CET

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.11.08. 10:37:59 +1h-kor írta:

> az hogy fekete munka meg stb.... ez demagógia addig szerintem kávára nem
> érdekel senkit (engem biztosan nem) amíg röpködnek a végkielégítések meg a
> millós csalások és korrupciók.
>
> na de a lényeg ami miatt írtam  :
>
> sok minden elhangzott, de pontosan hol is van az a törvény, hogy bejöhetnek
> az ingatlanomra és ott embereket ellenőrizhetnek, hogy mit és miért vagy
> mennyiért csinál vagy egyáltalán azt, hogy mit keres ott ?

innen kellene elkezdeni a kibogozást

 ... A munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény (a továbbiakban:
Met. ...

---------------------
A hatékony fellépés érdekében az OMMF az idén országosan egységesítette
ellenőrzési elveit és módszereit - hangsúlyozza Kovácsszegi Dorottya. Ezt
megkönnyítette, hogy a munkaügyi ellenőrzési törvény februárban hatályba
lépett módosítása a bírságok oldaláról csoportosította a jogsértéseket.
 http://a-munkaado-lapja.cegnet.hu/2006/12/offenziv-fellepes-a-feketemunka-ell
en
------------------------

3/A. § (1) A munkaügyi hatóság az építőipari kivitelezési tevékenységet
folytató foglalkoztatók munkaügyi ellenőrzése céljából az építésügyi hatóság
által - külön törvény szerint - továbbított, (2) bekezdésben
*** pl. innen kiszűrhető, hogy engedélyes-e az építkezés, vagy sem
*** és ha nem, akkor az önkormi helyett a munkaügyi felügyelőség
*** máris bűnözőnek nézheti az állampolgárt
*** ( tehát "mi a törvényalkotó szándéka", pl. bűnüldözés )

leírt adatokat is felhasználhatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzés érdekében a munkaügyi hatóság az
építőipari kivitelezési tevékenységek megkezdésének

*** az önkormi mellett ma már az apehbe is be kell jelenteni
*** az építési munka kezdése előtt 15 nappal
*** ( azaz törvényesen megjelenhetnek bárhol, névtelen feljelentés
*** nélkül is megtudják )

bejelentéssel történő adatszolgáltatásából származó következő adatokat
használhatja fel:

a) az építési helyszín címe, helyrajzi száma,

b) a kivitelező (vállalkozó) neve (elnevezése), címe (székhelye), kivitelezési
jogosultságának (vállalkozói engedély, cégbírósági bejegyzés) külön jogszabály
szerinti igazolása, továbbá

c) a felelős műszaki vezető és az építési műszaki ellenőr neve, címe
(székhelye), jogosultságának igazolása.