[Epitesz-barkacs] kvarccso elotete

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 15:22:04 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> sikerült a HgMLI búra levétele

Egybe vagy darabokban?

> elvileg az izzószállal együtt volt 160W a búráján
>
> jól saccolom, hogy egy kb. 130-150W égővel
> előtétezhetem?

Azzal is, max nem lesz valami erős fényű. Akár 2-300W-al is lehet.
Tapasztalat: nekem egy 400W-os van itt felrakva. Eredeti kiépítésben 3
paralell 300W volt az előtét. Aztán ahogy tönkrementek a 300-asok, úgy
csökkentettem először 700W-ig, most 500 van, de ez már vérszegény.
Azt tudni kell, hogy ha hálózatról jár, akkor majd jól világít relatíve az
izzó, de amikor már felmelegedett, akkor sötét lesz. Nálam úgy van, hogy
ekkor bekapcsolom a vele sorbakötött trafót, amivel a feszt felemelem
valami 260V-ra, így az izzók is, meg a higanylámpa is teljes fénnyel tud
világítani.

Viszont attól óva intelek, hogy világítási célból használd búra nélkül!