[Epitesz-barkacs] mint a nezoteren

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 9., H, 01:54:50 CET

Pataki István wrote:

> Ezt mondták, és úgy rémlik, mintha vmilyen tolópoti szerűség lett
> volna a pulton, tehát biztosan nem direktből vezérelték. Néhányszor
> 10kW-ot (gondolom, legalább ennyit kellett szabályozni) célszerűbb
> volt már nem mechanikusan kapcsolgatni.

A toroid nem kapcsolgat mechanikusan. Nekem is van egy kb 10-15 kW-os 3f
toroidom, amivel 0-250V-ig vagy meddig lehet nyomulni. Még motor is van
rajta, ami tudja forgatni, csak elmozdítottam onnan, mert még nem oldottam
meg, hogy elektronika mozgassa.
Ezzel együtt elfogadom, hogy valóban lehet transzduktoros is, csak az egy
elég ronda rendszer. Jó sokszor volt dolgom transzduktoros galvanizáló meg
hegesztő áramforrásokkal, ronda monstrumok, és könnyen hibásodnak meg.

Egy érdekes öszvért is láttam, csak már nem emléxem, mire való volt: olyan
áramforrás, ami tirisztoros, de a gyújtójeleket egy kisméretű
transzduktoros rendszer adta, ami egyúttal az áramszabályozást is
biztosította. (Marti Sándor, a Kandó egykori tanára agyalmánya volt, ha
jól emléxem.)

Ma meg már ledes módikat alkalmaznak. Legalábbis az elektro listán van egy
ember, aki ilyen színháztechnikával foglalkozik ő mesélte, hogy csinált
legalább egy ilyet.