[Epitesz-barkacs] segithetek-e egy listatagnak?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Nov. 9., H, 13:33:46 CET

Varga Tibor írta:
> Sziasztok!
>
> Azért kíváncsi lennék, hogy mit csinál az ellenőr, ha a Téglagyár
> Kft által kiállított
> számlák közül kiválasztja a Téglaárus Kft számláit. Aztán elballag a
> Téglaárus
> Kft-hez és kéri a számlákat. A számlákon meg kell szerepelnie, hogy hány
> tégláról szól.
> Mind a bejövő, mind a kimenő számlák esetében rajta kell lennie a
> darabszámnak.
> A trükkösebbek ilyenkor gyüjtőt, mondjuk raklap darabszámot írnak tégla
> darabszám helyett.
> [...]

Szerintem meg az derül ki, hogy a gyár az elvárható módon járt el, az
árus meg nem élt -valamilyen oknál fogva- az őt illető
visszaigényléssel. Persze, hiszen nem is járt ott, valaki más vette a
nevére a szlás árut. A téglaársu kft vett 3 téglát, fizetett 3 fabatkát.
Az áltéglaárus vett egyet, mondjuk másfél fabatkáért, nincs
törzsvásárlói kártyája. Hol a gond? Árus vett 3 téglát, kifizetett 3
téglát. Ez szépen megvan a könyvelésében. Nincs nála a negyedik tégla,
nem hiányzik a negyedik tégla ára sem a bankszámláról, sem a
házipénztárból, nincs kiadási pénztárbizonylata a plusz egy tégláról,
semmije nincs róla.