[Epitesz-barkacs] voltmero re: kvarccso elotete

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Nov. 9., H, 22:57:24 CET

Mágus Bérprogram Demo írta:
> jól gondolom, hogy a hődrótos a wattos és a meddő eredőjét
> méri?

Látszólagosnak hívják. Igen azt mary :-)

> mert ha igen, akkor a forgómorgó és a hődrótos adataiból a
> cosfi (szerintem) akár számítható is lenne...

Igen. gyokalatt(hodrotos a negyzeten minusz forgomorgo a negyzeten)

> bár, ha a zsebemre csak a forgómorgó hat, akkor akár a cosfi
> lehet akármennyi is...

Igen, csak akkor ha pl cosfi=0,5 akkor 10W hatasos, es 10VAr meddo
14,1VA latszolagost fog eredmenyezni, es az ebbol szamitott aram folyik
a vezeteken, ehhez kell meretezni a vastagsagat. Lathatod, hogy
vastagabb drot fog kelleni.