[Epitesz-barkacs] nem zseles kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 10., K, 09:50:08 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy 12V55Ah akksi 6cellája összesen
> 6Voltot mutat, egy 5W-os égő
> lehúzta 4,8V-ra majd békén hagyva
> lassan felmegy 6V-ra (tehát cellánként 1V)
>
> tudom, hogy illett volna havonta kisütni, újratölteni
> ( csak az "automata" - azaz én - nem törődött vele :-( )
>
> ez már kukaérett? (nem szószerint, de tartalmilag)

Igen, ez nagyon gyanús, hogy az. Valszleg a cellák fele zárlatos. Ha bele
lehet látni, nem zárt, akkor V-mérővel meg is lehet találni a zárlatos
cellákat akkor is, ha az átkötések nem hozzáférhetőek. Az egyik pólusra a
V-mérő, aztán egy darab dróttal lehet nyúlkálni a savban, és látszani fog,
hogy melyiknél nem emelkedik a fesz, ha egyikről a másikra átlépsz.

Már párszor próbáltam ilyen halott aksikat feléleszteni, gyakorlatilag nem
sikerült. Mármint, hogy akárcsak rá tudjak közelíteni az eredeti kapacra.
Persze én nem másztam bele olyasmibe, hogy sav kiönt, átmos, leülepedett
zagy, törmelék kimos... meg effélék.