[Epitesz-barkacs] glimmlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 12., Cs, 16:09:47 CET

Hofferek Attila wrote:

> Majd izzócserénél vigyázz, hiába van lekapcsolva a lámpa, ezen a
> konglomerátumon keresztül visszamegy a fázis a fogyasztóhoz.

Ez nagyon így van, tényleg. Sőt, van egy másik, rondább hatás, ami a
működést zavarja: ha a lámpa kompakt, akkor megeshet, hogy bár le van
kapcsolva, ez a kis áram szépen töltögeti, és felvillan, ettől kisül a
betáp elkója, újabb töltögetés... szóval villogni fog a lekapcsolt lámpa.

Asszem a kapcsolókba épített fény tényleg ködfénylámpa valami baromi kis
fogyasztással.

A nyavajás kompakt fénycső még attól is tud villogni, ha a nulla van
kikapcsolva, és marad elég vezeték ahhoz, hogy kapacitíve kapjon elég
töltőáramot. Aztán persze nem mindre jellemző ez, nekem a 65/250W-osnak
nevezett képes ilyesmire. De láttam már irodában  sima fénycsőnél is.
(nekem kellett a problémát orvosolni)