[Epitesz-barkacs] glimmlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 13., P, 00:06:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval ha éjjel nincs terhelés, mennyi az a minimális teher,
> ami a teljesen álló alutárcsát megmozdítaná?

Ki kell próbálni, türelemjáték. Szerintem ahány óra, annyi féle. Csak
attól függ, hogy éppen milyen jó a csapágyazása, tehát a surlódások, meg
hogy a számlálómű éppen hol áll, mert ugye az is időnként valahol
átfordul, ott biztos hangyáni akadás-szerű terhelést jelent. Pl el tudom
képzelni, ha úgy áll, hogy éppen az összes szám át kell, hogy forduljon,
akkor egész komoly teljesítménytől sem moccanna.

Aztán fene tudja, milyen órák vannak, lehet, hogy van, amelyiknek már
ledes vagy lcd kijelzője van, az semmiféle mechanikus terhet nem jelent.