[Epitesz-barkacs] 20lux-os fenyintenzitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 13., P, 08:34:09 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> fénymérőm nincs, így " a tudomány elméleti síkján "

> adott egy 220V5W E14 foglalatú régi Tungsram égő

> felszerelve ad-e 20luxot?

Te most szivatsz bennünket, vagy mi? Hát felrakod, megnézed, hogy neked
jó-e, és le van tojva, hogy hány lux meg lumen, nemde?

> 2.1.1. Menekülési út megvilágítása

Aha. Szóval az asszony egy vadállat. :) Vagy nagyon követelőző? :-)

> Azokon a helyeken, ahol a tűzvédelmi berendezések kézi működtetést
> igényelnek,
> minimum 5 lux.

Ha tűz van, nagyon jól fogsz látni.

> 2.1.2. Nagy kockázatú területek megvilágítása

No, még a szomszédok is veszélyben vannak? :-))

> A leggyakrabban előforduló mértékegységek a fényforrások erősségével
> kapcsolatban a watt, a lumen, a candela és a lux.
>
> Ha 1 m2 felületre 1 lumen fényáram esik, az pontosan 1 lux megvilágítást
> jelent.

Vagy csak a mértékegységekkel akarsz tisztába jönni? Ez így jónak tűnik.

> candela pont azt jelöli, hogy egységnyi térszögbe mennyi fénysugárzás
> esik
> (azaz lumen/térszög)

Asszem stimmel.

> a wattal közeli rokonságban lévő lumen már az ember által érzékelhető
> kisugárzott fénymennyiséget, azaz fény-teljesítményt jellemzi.

Szerintem nincs köze ennek ahhoz, hogy mit tud az ember érzékelni, de
lehet, hogy tévedek.

> úgyis rákérdeznétek, hogy mi a fenének kell :-) hát elmondom,
>
> Mezőgazdasági haszonállatok tartásának állatvédelmi  szabályai
> A tojó típusú 14, illetve 15 órás maximum 16 óra 20 lux
> fényintenzitással, a

Ez csak akkor számít, ha nagyüzemileg vagy legalábbis cégformában tartasz
állatokat, termelsz tojást. Ha magadnak vagy szűk körben kell, akkor a
büdös életben soha senki nem fogja megmérni még kifejezett kérésedre sem a
hatóság részéről, hogy fényileg annak a pár tyúknak, amiket tartasz,
milyen a fény a tartózkodási helyén. Sőt, ha másnap a levesben lehet őket
megtalálni, azt se fogja senki nehezményezni. :-)

Ha meg észreveszel egy olyan fényt, aminek a hatására sárgább lesz a tojás
:-), akkor felfedeztél valamit, amit más eddig nem.