[Epitesz-barkacs] glimmlampa

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Nov. 13., P, 12:12:17 CET

> felmerült bennem, hogy 230Voltos hálózaton jelzőként
> (pl. delej léte vagy nemléte, a kapcsoló megtalálását segítő
> parázsfény, stb ) glimm, vagy led legyen?

Én most szereltem be egy glimmet a lépcsőházi kapcsolóba. Azért nem ledet,
mert nem akarom, hogy behúzzon a relé az időzítőben, nem segít rajtam a
kondenzátor. A glimm nagyon erősen világít kb 1 mA árammal, 150 k soros
ellenállással. Végül is ez 80 mW a lámpán, bár nem tudom persze, hogy milyen
hatásfokkal alakítja át fénnyé, de úgy tippelem, hogy nem negyvenszer
rosszabb, mint a LED. Átvilágítja a gombot, megfúrni sem kellett.

Palasik Sándor