[Epitesz-barkacs] glimmlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 13., P, 14:19:37 CET

vajk fekete wrote:
> anno mintha ugy tanultam volna, hogy nem tudsz olyat csinalni, hogy egy
> feny, amivel
> egy feher lapot megvilagitva az barnanak latszana.

És két fény? :-)

Na majd próbálgatom, csak újítani kéne valahol egy kétszínű ledet.

Mert amúgy, ha az egész képernyőre varázsolok egy barna színt, és
odatartok egy fehér lapot, hogy ez meg tudja világítani, akkor a lap is
barnának látszik, egészen egyezőnek a monitoron látható színnel. Tehát úgy
tűnik, hogy van barna fény. :-)

Azt nem tudom kipróbálni, hogy van egy töksötét háttér, és benne egy fehér
lap, és azt megvilágítnom ezzel a fénnyel, de gyanús, hogy ha nincs más
fény, akkor ezt fehérnek fogom látni. Persze egy spektrométerrel ugyanaz a
két hullámhossz jönne ki a papírról érzékelve is, mint az eredeti fénynél
(felhetehetőleg), de hát az emberi szem nem spektrométer.