[Epitesz-barkacs] glimmlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 13., P, 17:43:05 CET

vajk fekete wrote:
> egy telihold 1 lux korul van, egy borus nappal 1000 lux korul, egy
> szikrazo napsutes
> 100000lux felett.
>
> egy holdnelkuli de tiszta csillagos ejszaka az valami 0.003 lux, es meg
> abban is latunk
> ezt-azt.
> az mar 10^7 atfogas.

Hát bizony. De ez persze globálisan értendő.
Sőt, ha azt nézzük, hogy te azokat a luxokat mondtad, amire ránézünk,
tehát a talaj, vagy amire rásüt a nap, mi meg azt is kibírjuk, hogy
felnézünk az égre, sőt, a napba is bele tudunk nézni. Na jó, az már durva.
Szóval blendével együtt azért ez már lehet, hogy még 1-2 nagyságrenddel
több, mint amit írtál.

> a messzirol nezos mondatoddal nem ertek egyet. amikor messzirol nezed,
> es a lartomezo
> jelentos reszet az egbolt vagy mas fenyes dolog tolti ki, akkor behuzza
> a pupilladat,
> es nem fogod latni a reszleteket az arnyekban.

Nem mondtam, hogy olyan nagyon mesziről, én egy kb 20 fokos térrészbe való
belenézést emlegettem, a többi meg a világos környezet. Nyilván az már nem
műk, hogy 100m-re van egy autóajtónyi lyuk, és nézzem meg, hogy aki az
autóban ül az árnyékban, szeplős-e. (Én akkor se látnám, ha kint állna a
napon.)

Szóval maradjunk a normál felbontással is kezelhető dolgoknál.

Ha holnap is süt a nap, ki-ki kipróbálhatja. :-)