[Epitesz-barkacs] Műholdvevő antenna felszerelése szigetelet házfalra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 17., K, 11:46:58 CET

Hofferek Attila wrote:

> Nem hiszem, hogy nagyon eltérő eredmények születnének, meg különbenis, a
> villám egy olyan állat, ami kiszámíthatatlan. Láttam én már toronyház
> közepébe beleverni, egyik erkélykorlátba.

Ez inkább ezt a gömb-módszert támasztja alá.
Az elvi alapja az, hogy a villám ún. szökellésekkel halad előre. Valszleg
egy-egy szökellés kb 15m-es, és annak a végpontja újabb szökellés
kiindulópontja lehet. Méghozzá csaknem tetszőleges irányokba. Szóval, ha a
toronyház jó marha magas, akkor az a korlát, amit említettél, akár lehet
15m magasan is, és ekkor nem védett egy ilyen jelenség ellen. A
képzeletbeli gömb elérheti.

Aztán persze ez az egész egy valószínűségi esemény, nyilván módja van a
villámnak 10m-eseket is szökelleni. Valami oka azért csak van, hogy a
15m-es gömbsugarat használják. Gondolom, ha rengeteg eseményt gyűjtenek,
és feldolgozzák az adatokat, akkor kijöhet egy ilyesmi, ami már jól
használható.