[Epitesz-barkacs] suritett levego

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 21., Szo, 10:52:30 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> miniméretben
> benzinmotoros aggregátoros ketyere helyett
> pl. a sűrített levegős ketyere létezhetne?
>
> vagy létezik is, csak én nem hallottam ilyenről?

Kicsiben valszleg nem lehet jó hatásfokkal megcsinálni könnyen.
Arról van szó, hogy amikor összenyomod a levegőt, akkor maga a sűrítés
adiabatikus, tehát jól felmelegszik. Ezt a hőt biztos nem hasznosítod.
Viszont a másik irány is adiabatikus valszleg, amikor meg a környezetből
ügyesen kéne hőt bevinni, ez nem nagyon lenne jól megoldva. Ezért a
visszanyert energia jóval kisebb.

Nagy méretben persze biztos vannak kellő berendezések részben a sűrítési
hő hasznosítására, részben a környezetből nyert hő bevonására a
felhasználáskor.

Járműveknél is használják tudtommal, ott is meg kell oldani az utóbbit.