[Epitesz-barkacs] gravitacios lampa es Joule

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 21., Szo, 14:00:06 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1 kcal ~ 424 mkp.
>
> ha ledet nem lehetne 4óráig járatni vele, de egy gravitációs
> ketyerével pl. egy kondigép racsnis áttételes ellensúlyával
> akár vizet is lehetne melegíteni?
>
> pl. 2m * 212kp = 424mkp   1liter víz 1celsius melegítése
> 30-szor elvégezve 1liter víz 10celsiusról 40-re melegítése

Baromi rossz a hatásfokod. A saját üdehamvas testedben ennek kb a
4-szerese fog keletkezni. Persze leadod, de képzeld el, hogy ha te le
tudod ezt adni, az a szegény 1 liter víz azt a sokkal kevesebbet nem fogja
tudni? :)
Ha jó erőben vagy, akkor olyan 150W-ot tudsz tartósabban kifejteni. Ha
nem, akkor mondjuk 100-at. Én az utóbbival számolnék. Ha van egy literes
edényed, ami már nem hideg, lehet, hogy ennyit le is tud adni. Szóval csak
erősen hőszigetelt edényben lévő vizet tudnál felmelegíteni.

36 fokig inkább simán testhővel érdemes. :-) Utána jöhet a hőszigetelt
edény. :-)

Jó dolog a sportolás minden formája, aki bírja, annak csak javasolni
lehet, na de nem ilyen célból kéne!