[Epitesz-barkacs] suritett levego

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 22., V, 15:10:38 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> http://www.inventor.hu/ceco/kock/konyv/vedres.pdf
>
> a 6. és 7. oldal 300bar-os levegő már autóakkumulátorral már vetekedne,
> de belegondolva otthon nem tudnék 300bar-t létrehozni

Ha van kompresszorod hozzá, miért ne? Említik a cikkben is.
Viszont szinte biztos vagyok benne, hogy egy pár hamis adat illetve
félrevezetés is van a cikkben. Pl ha a 300 baros levegőt
nyomáscsökkentővel 6 barosra csökkentem, akkor iszonyú sok energia
elpocsékolódik. Nagyjából az egész, csak morzsák maradnak.

A másik, hogy ez a német villenergiaárral számolt 1,5 euro szemben a
7,5-ös benzinessel, szinte biztosan hamis. Nem a 7,5, hanem az 1,5.
Ugyanis mind a sűrítés, mind a felhasználás biztosan nem jobb 90%
hatásfokúnál, valamint az elektromos energia előállítása valami erőművel
nem lehet olyan ménkű olcsó. A sumák ott van, hogy megteszik a léghajtású
autóval a 100km-t szépen lassan, egyhuzamban, és ezt vetik össze egy
normál, nem kicsi autó fogyasztásával.

Szerintem nem ez lesz a jövő útja, hanem a mesterséges
szénhidrogén-előállítás.