[Epitesz-barkacs] suritett levego

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 22., V, 21:35:24 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.22. 20:54:15 +1h-kor írta:

> Igen, erről.

> Nagy iramban terjed, csak nálunk nem. A világon számos gyár épül már ezen
> az alapon.

tényleg csak nálunk nem :-(  pedig szerettem volna ezt a metanolos
dolgot megismerni egyszerű fogyasztóként...

pedig lenne rá mód:

http://www.privatbankar.hu/cikk/tudomany/a_jovo_energiaja_magyarorszag_nagy_le
hetosege_32476

2009. október 13

Oláh György magyar származású Nobel-díjas kémikus szerint a jövő nagy
lehetősége a metanolra épülő gazdaság, az 1,3 milliárd lakosú Kína például egy
20 évre szóló, több mint 140 milliárd dollár összegű program révén indítja el
metanol üzemei felépítését.

 világhírű tudós ezt a Magyar Tudományos Akadémián (MTA), kedden Budapesten
tartott előadásában fejtette ki, amelyben az energiapolitika új lehetőségeit,
a gazdaságpolitika és a metanolgazdaság szimbiózisát állította
reflektorfénybe.

Aláhúzta: Magyarország számára is nagy jelentőségűek lehetnének a metanolt
előállító üzemek, hisz a metanol gyártása részben a szén-dioxid megkötésén
alapul, a szén-dioxid pedig nagy mennyiségben tör fel a mélyből például az
itteni termálvizek "kísérő termékeként".