[Epitesz-barkacs] elektromos funyiro kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 24., K, 19:29:02 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.11.24. 16:38:34-kor írta:

> 1. ha kezzel meg tudtad forgatni, akkor a motor is meg kellene tudja, nincs
> a csapaggyal semmi
> 2. ha belokve forgott, akkor ha be is lett volna allva, mostmar nincs,
> kellene forogjon.
>
> occam borotvaja.
>
> ha van egy kezenfekvo megoldas, akkor eloszor azt alkalmazzuk/kiprobaljuk,
> nem keresunk tovabbi lehetosegeket csak ha a kezenfekvo befuccsolt.

nagy nehezen sikerült kivennem a motort.

kiderült, hogy a fehérgyarmati fevill gyártotta a motort,
kondenzátor nincs benne, de a forgórészben egy kis lötyögés is
van, a forgórész és a tengely közötti lötyögést 5fokra saccolom.

közben megpróbáltam bekapcsolni, hááááát ilyet nem láttam

a 900Watt helyett 1600Wattot vett fel,(rátettem a teljesítménymérőt)
felakad (el sem indul), búg, ha kézzel
rásegítek felpörög ugyan, de ugyanúgy 1600Wattot vesz fel,
egy percen belül forró lett a réztekercs
amint megszakítom a delejt, azonnal leáll a forgórész
( mintha nem lenne lendülete :-( )