[Epitesz-barkacs] kompakt vs led

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 25., Sze, 11:40:56 CET

vajk fekete wrote:
> 14 eve meg tudtak 14 evig mukodo elkot gyartani :-(
> 5 eve pl mar sajnos nem tudtak 5 evig mukodot.

Szerintem tudnak, csak mivel nincs új a nap alatt, meg kell a pénz, ezért
a maiak eléggé spiccen vannak kihasználva. Ha nem úgy vannak, akkor ezek
is egész jól bírják.

> ha az elko csere par evenkent belefer, akkor ertelmetlen az egesz. ennyi
> erovel
> fenycsovet is cserelhetsz par evente.

A fénycsőcsere azért húzósabb. Sajna az elkócsere se piskóta, mert nem
igazán szétszedhetőre vannak csinálva a lámpák.

> egy jo kompakt fenycso elete ertelmes szakaszaban tud 80lumen/W-ot, a
> 220-as kapcsain
> merve.
>
> egy mai csucs led tud 120lumen/watt-ot, a led kapcsain merve! ha az
> aramgeneratoron,
> vezeteken, trafon osszehozol 30% veszteseget, akkor pont 84 lumen/watt
> jon ki ezzel a
> szuperspeci leddel.

Ez viszont beszédes, és mivel a led eléggé pontszerű tud lenni, sokszor
úgy érzem, hogy kellemesebb a kiterjedtebb fényforrás. Szóval asszem még
sokáig a fénycső lesz a favorit.

Persze lehet, hogy idővel kitalálják az olcsón gyártható világító
felületeket, de ez még odébb van. Pedig nagy szám lenne, ha a plafon vagy
a szegélye ilyesmivel lenne beborítva.