[Epitesz-barkacs] kompakt vs led

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 25., Sze, 18:54:30 CET

Balázs Bámer wrote:

> Miért és hogyan döglenek meg?

A miértre nem tudok válaszolni. A puskások simán zárlatba mentek,
felpúposodik a műanyag burkolat, és leveri az 1A-es kismegszakítót. A
nagy, sokmegcsapolásosok valszleg azért, mert nem sikerül korrektül
elbánni gyártáskor a megcsapolások környezetével. Pl most van nálam egy
masina, szintén a sokmegcsapolásos egyik oszlopából két kivezetés szakadt,
a többi meg igen rövid zárlatban van egymással. Szóval itt belül valami
jókora olvadás, kisebb robbanás lehetett. (Nem fogom szétszedni, ha nem
muszáj. Ebben két trafó van, a másik egyedül is alkalmas lehet a
feladatra, ha elfogadják a kisebb feszt. Hálózati oldali tirisztoros móka
lesz belőle.)

Aztán vannak spécibb trafók. Egy ilyennek nem voltak a tekercsei rendesen
kiékelve, kitámasztva, és a bekapcsolási tranziens el tudta mozdítani
őket, és két primer egymáshoz tudott verődni. Eleinte csak ki-kiverdeste a
biztit, de ha sikerült bekapcsolni, működött. Aztán egyszer úgy sikerült a
találkozó, hogy elfröccsent egy csomó réz. Na azt áttekertem - ez volt a
második ilyen, egyben az utolsó, soha többé. :) Nem egyemberes meló.