[Epitesz-barkacs] 1fazisbol 3fazist

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 25., Sze, 19:00:17 CET

cst wrote:

> ugyanitt a 2-es ábra is  3fázisú de csak 220-asok lesznek
>
> ha már felpörgött motornál átkapcsolnék a csillagpontra, és az egyik
> tekercsre
>  (mintha üzemi kondi nélkül menne egy 1fázisú), akkor a másik 2 tekercs
> között a 380V megjelenne?

Meg, csak nem tudom, mennyire lenne terhelhető.

Pl ha egy kondis motort bekapcsolok (a klímán néztem legutóbb), és
megnézem szkóppal a fázisok feszét, teljesen függetlenül a kondi
méretétől, az aktuális terhelési állapottól, teljesen fixen megvan a két
tekercs közötti 90 fok, meg a feszarányok is fixnek tűnnek.

Ha nincs kivezetve netán a csillagpont, akkor egy trafóval meg lehet
kínálni vonali fesszel (400V), meg a harmadik fázisra egy kondi
valamelyikről hogy el is akarjon indulni (forgásirány függ majd attól,
hogy melyikre van kötve a kondi), és meglesz a 3 fázis.