[Epitesz-barkacs] hazi halozaton soros RC kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 29., V, 09:44:14 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mivel a 12V 50W -os égő is érdekelne, ott lenne (szerintem)
> a 4,2A  , de annyira jól magyaráztad el, hogy a gondolatmenetet
> azonnal megértettem.

Hú, ezt tényleg elkúrtam, igazad van. Szóval az egész gondolatmenet az
50W-osra lenne igaz.

> ennek alapján ledes lámpák kondenzátoros hálózati előtétje
> is végiggondolható, de ott 230V szor gyök 2 = 325 -tel
> kellene számolni?

A bekapcs probléma a ledesnél azért nem lép fel, mert ott van az
egyenirányított fesz után is egy ellenállás. Ott is a 325V a lényeg, mint
a legrosszabb pillanat a bekapcsolásra, de ott a ledekkel sorbakötött
ellenállás által adott legnagyobb áram (ha még a kondit is elvesszük
onnan) kisebb, mint amit a ledek kibírnak simán.