[Epitesz-barkacs] hazi halozaton soros RC kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 29., V, 14:00:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> arra gondoltam, hogy a kis égővel párhuzamosan kötnék egy pici
> kondit, ami szintén rövidzárnak hat a bekapcs pillanatában?

Á, azzal nem csinálsz semmit. Gondold el, hogy ott a nagy kondi, az kapja
a fő feszt, és ha itt lenne egy kisebb feszű, akkor annak bizony jóval
nagyobb kapacúnak kell lennie. A bekapcskor ugyanúgy csattanni fog, mintha
izzó nélkül kötnéd a kondit a hálózatra. A 4,7uF nem olyan vészes, azt
simán rá lehet még kapcsolni.
Az energiatartalma is arányosan kisebb, mint amit a múltkor írtam, 0,25J,
ettől már valszleg nem nyekken ki az izzó a bekapcsoláskor.