[Epitesz-barkacs] kondigep kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 10:25:05 CET

Hofferek Attila wrote:

> Hogy a bús picsába lehet ilyet kihallani a levelemből...

Először is kiolvasni.
Hát úgy, hogy leszólod azt, aki nem képes azokra a munkákra, amik neked
természetesek. Neked nem ügy lebringázni a hegyről esőben, aztán
visszabringázni gondolom 50-nel egy 15%-os emelkedőn. Másnak meg gond. Nem
kell azt mondani rá, hogy hát igen, lehet sétálni a ház körül, és
kivigyorogni.

Valaha én is bikaerős voltam, képes voltam egy nap akár 8m3 mésztufát
kicsákányozni és kilapátolni, vagy megkeverni és bedolgozni 3 m3 betont.
Meg tudtam napi 12 órát csákányozni-lapátolni minden nap. Ez sajnos
annyira elmúlik, ha peches az ember, hogy ha ezt előre tudtam volna, nem
is tudom, alaposan máshogy csináltam volna sokmindent.

Ma, ha leejtek valamit, nem rutinszerű, hogy lehajolok és felveszem.
Tegnap pl eldőlt véletlenül egy guriga réz. A belem kijött, mire
felszedtem, pedig csak 52 kiló. Régen ez semmi problémát nem okozott, sőt,
a 660-as E gerenda egyik végét simán felemeltem 1m magasra (hogy ráemeljem
a kerekes tengelyre). Ennek a súlya 270 kiló, szóval a fele 135. Ma egy
ekkora súlyt lehet, hogy egyáltalán nem bírok megemelni, legalábbis úgy
nem, hogy lehajolok a földre, és alányúlok, felemelem.

Szerintem a mai egészséges fiatalok közül sokan nem tudják a legjobb
állapotukban sem, és bár én tudtam, mára mégis alig van valami mozgás, ami
szóba jöhet.

Régen egy olyan, hogy állásból ledőlök, és kézzel felfogom a zuhanást
fekvőtámaszban, bármikor ment. Ha ma hasraesek, vigyáznom kell, nehogy
nagyon letámaszkodjak, mert szét fog menni a kezem.