[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 06:13:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  írta 1 Oct 2009  4:31 levelében:
> a "pillanatpáka" szekundere pl. egy  egytekercses
>
> mondjuk egy 6mm -es puha rézcsövet mivel, hogyan lehetne
> tekercsalakra hajtani?
> vagy létezhet 50Hz-hez hengeres vasmag?
> vagy pl egy 20kHz-es eléggé hengeres? ( pl egy TV nagyfesz
> trafójának a vasmagja, csak a 20kHzes "táplálást" kellene megoldani )
Nem világos, mit is akarsz, de ha egymenetes, nagyáramú szekundert,
akkor inkább lemez csíkból indulj ki, az könnyebben beidomítható egy
meglevő trafó tekercs köré is. Fíber csíkot mellé tekerve több menet
is beférhet.
Akkutöltőhöz kellett megfejeljek egy 100 W-os trafó szekundert, mert
pár volttal több kellett volna. Szilikon szigetelésű, sodrott eres
vezetéket fűzögettem be a vasmag és a meglevő tekercs közötti résbe,
aztán sorba kapcsoltam a régi tekerccsel.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu