[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 20:40:14 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem betette a padlás hőszigetelésébe, ami minden bizonnyal
> ásványgyapot (a hungarocellben nem került volna hol az aljára, hol a
> közepébe. 20 cm-es rétegvastagságról írt, annak a fele is végtelen
> vastagságnak tekinthető a drótok átmérőjéhez képest.

Nem tekinthető végtelennek, mert akkor az jönne ki, hogy közel nulla
áramtól is szétolvad.

Amúgy közkeletű tévedés a vezetékeket csak a réz oldaláról megközelíteni.
Kevesen gondolják, hogy a pvc-nek, ami körülveszi, tehát a köpeny is,
jelentős a hővezetése. Ezért aztán egy csupasz huzal sokkal melegebb
ugyanattól az áramtól, mint egy szigetelt.