[Epitesz-barkacs] INOX vagy savallo vagy a magnes fogja-evagysem? Re: polirozas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 4., V, 17:45:03 CEST

Zsolt wrote:
> nekem az a tapasztalatom, hogy van rozsdamentes és van saválló.
>
> az elsőt fogja a mágnes a másodikat meg nem.

Nem igazán. A háztartáskoban található edények szoktak rozsdamentesek
lenni, de nem biztos, hogy lehet bennük durva savakat tárolni. Attól nem
fognak berozsdásodni, ha elmossák őket és vizesen hagyják, vagy a
házatartásokban található vegyszerektől. És ezeket se fogja már a mágnes.

(Vagyis nehezen felfedezhető, mert a nikkelt fogja a mágnes picit, de
vastag lemez kell hozzá, hogy észrevegye az ember. Na meg hát a
rozsdamentesben is van vas, de nem tud domaineket alkotni, ezért bár
ferromágneses anyagnak tekinthető, messze nem olyan jól mágnesezhető, azaz
sokkal kisebb a műrel.