[Epitesz-barkacs] INOX vagy savallo vagy a magnes fogja-e vagy sem? Re: polirozas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 4., V, 22:13:40 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

>> Ennek mi lenne a célja?
>
> munkaasztal megvilágítása

aha. Hát akkor nem csoda, hogy nem érzed jónak azt, ha odasüt a nap. Erre
nem ez a fajta fény a jó, hanem a jó kiterjedt fényforrás. Pl ha borult
időben a szabad ég alatt lenne a munkaasztal.

> lehet, hogy az én szemem eltér az átlagtól, de a déli napsütés min.
> 5600K-je
> mellett  érzi jól magát, délután 3-kor meg napnyugtakor már
> (szakirodalom
> szerint) lemegy 2000K -ig

Magának a napnak a fénye lehet, de az égbolt azért más. A borult ég fénye
is kb ez az 5600K lehet. (Csak érzésre, összevetettem spéci helyzetben a
6000K-s kompakt lámpával.)

Szóval szerintem tudnál értékelni vagy néhány ilyen 6000K-s kompakt
lámpát, de ez drága. Hasonló színhőmérsékletű fénycsövek már talán
olcsóbbak (nem tudom), és hogy ne vibráljon, elektronikus fénycső előtét
is kapható hozzá. Volt szó már itt a listán erről.

Ha mind kevés lenne, vegyél 400W-os higanygőz lámpából vagy 2-t. :-)

> köszi az ötletet, bemegyek hozzájuk, hogy próbáljanak mutatni
> ilyet vásárlás előtt

Most, hogy megvan a cél, ez nem jó. Ezek nem bírják a folyamatos üzemet
(elvileg).

> van pl. egy decis nevű rovarírtószer, annak a flakonján levő
> hangyaf..nyi
> (talán 0,5mm-es betűméretű) leírását nagyító alatt is csak déli napon
> tudom
> elolvasni :-(

0,5mm-es betűt szerintem nagyon kevesen tudnak elolvasni (a jószeműek
szabad szemmel, a szemüvegesek meg a saját szemüvegükkel).
Ja, vegyél egy digit tolómérőt is!! :-) meglepne, ha ez a betűméret
tényleg 0,5mm lenne.
Ha mégis: akkor mikroszkóp is kellhet. :-)