[Epitesz-barkacs] egy kis ozon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 5., H, 13:14:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> régebben higanygőzös ívfény búra nélkül volt a téli napfény és
> a levegőfertőtlenítő
>
> hogy a szemembe ne világítson, plafonra vethetné az ózont
> (max egy pici PCventi kergethetné a levegőt)
>
> napi mennyi "ózonozás" lenne jó?

Szerintem, ha már érződik a szaga, az már sok.
Ehhez meg elég, ha pár lapot kiprintelsz a lézerprinterrel.

A letört búrájú nagyobb higanygőz lámpa lehet, hogy a kelleténél több
ózont termel, akár káros is lehet. Az ózon mérgező gáz ám!

Egyszer kipróbáltam egy ilyen letört búrájú 400W-osat, de mekküdtem
hegesztőtrafó primerjét felhasználva előtétként, a szekundert meg rövidre
zárva, 1500W-tal talán fél percig. Na az nagyon brutális volt.

Állítólag a germicid lámpák is rendesen termelik az ózont, nem is célszerű
ott tartózkodni, és más élő szervezeteknek, nővényeknek is káros.