[Epitesz-barkacs] Építkezés könnyítés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Okt. 6., K, 17:24:52 CEST

marhara mindegy hogy ki csinalta. feleljen meg a szabalyoknak es kesz.

pl ott van olyan szabaly, hogy a gipszkarton alatt a villanyt femcsoben kell vezetni, vagy femlemezt tenni fole a gipszkarton moge. hogy ne tudj egyszeruen beleszegelni amikor kepet teszel fel. es van olyan inspekcio, hogy gipszkarton felrakas elott megnezik hogy ez a tema rendben van-e. ha nincs meg ez a pecseted, lehet leszedni a boritast...

de ugyanigy szennyvizcso elasas elott, falvaz amikor keszen van, stb.

nalunk meg az van, hogy latszolag mindenki "ellenoriz" valojaban meg egy felelossegatharitasi lanc van.
 - a hatosag adja meg a lakhatasit, de nem vallal felelosseget, a felelos muszaki vezeto kell nyilatkozzon hogy minden szabalyos
 - az fmv felel a munkaert, de jegyzokonyvben a kivitelezore harithat
 - a kivitelezo nem felel erte, ha mondjuk latta hogy doglott a cement de beepitete, mert a gyartoi megfelelosegi nyilatkozat a lenyeg

ugyanigy a
 - a hatosag semmit nem ellenoriz a terven az epengedely kiadasakor, az a tervezo dolga
 - a tervezo nem felel azert, hogy a haz jo legyen, csak azert hogy a szabalyok be legyenek tartva

es igy tovabb. nonszensz. nekem a tervezo betervezett egy olyan oraszekrenyt, amibe a nalunk szokasos gazora nem fer el. a gazmuvek a 8000 forintos "terv biralat" soran szo nelkul jovahagyta ezt a tervet. megcsinaltak, a gazmeo 25000 forintert atvette (nem szonelkul, o mar poenkodott, hogy ebbe hogyan lesz beteve a gazora), es utanna az orafelrako emberek bamultak, hogy ebbe nem fer be az ora.

es ki a felelos? a meos, amiert atvette a szart? nem, mert o csak azert felel hogy terv szerint legyen. a tervbiralo? nem, mert o csak azert felel hogy szabalyos legyen a terv. a tervezo? o egy kicsit, de o csinalt egy szabalyos tervet es kesz. azert, hogy a szekrenybe az ora beferjen, en felelek egyedul. pedig a szekreny 60000 forint volt (egy 1-es lemez doboz), mert ha nem a volt gazmuvekes faszi cegetol veszem, akkor nem lehet eltakart gazoram. es tenyleg en voltam a fasz, mert ha nem leolvasom a tervrol a tipust es megveszem, hanem elmondom hogy a huszkerbe lesz, akkor a jo szekrenyt adtak volna a boltban. csak ilyen hulye barom voltam, azt hittem a terv azert jo, mert rajta van hogy milyenre kell csinalni.

vajk