[Epitesz-barkacs] egy kis ozon

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 7., Sze, 17:09:44 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2009.10.07. 13:56:38 +2h-kor írta:

> Es hogy vizben lezajlik-e egyaltalan a 3o2=2o3 atala kulas, vagy nem,
> ozon oldodik-e vizben, stb.

ózon nélkül sugárzással is állítólag:
 ---------------------------
 A biológiai víztisztításban UV-C fény alkalmazásával csökkentik a víz fertőzöttségét, hogy kevesebb ...
viztisztito-berendezes.hu/vizlagyito_berendezes
5 óránként beindítja a víztisztító tartályban az UV-C fénnyel történő ...
viztisztito-berendezes.hu/
hátha valamelyik listatársnak van jakuzzija, vagy tavacskája, vagy medencéje:

http://www.hes96.hu/aktualitas.html

Az UV-C lámpa: más néven germicid lámpa, majdnem minden helyen alkalmazható. Beépítettem már néhány darabot, és a felhasználók meg vannak elégedve működésével. Véleményem szerint nem használható egyedüli megoldásként a medence, jakuzzi vagy a kerti tó vizének tisztántartására. Nem helyettesíti a rendszeres vegyszerezést illetve karbantartást. Tapasztalatom szerint például jakuzzinál, a heti két alkalommal történő vegyszerezést, elég hetente egyszer elvégezni. Jakuzzinál a 11w-os, medencéknél és kerti tavaknál a 75 vagy 130 W-os teljesítményűt ajánlom beépítésre. A lámpa élettartamát a gyár határozza meg órában. Erre érdemes odafigyelni, mert egy idő után hiába látjuk világítani a fénycsövet, annak a baktériumokra kifejtett hatása nem sokat ér. A rendszeres karbantartás ezekre az eszközökre is kiemelten érvényes. 10%-os átláthatósági romlás esetén, a lámpa hatásfoka 60%-ra romlik. Amennyiben elopálosodik a lámpa izolációs üvege (a víz és a fénycső közötti búra), úgy mit sem ér annak használata.

Ózon-generátort:eddig csak jakuzziban láttam. Nagyobb teljesítményű testvéreiről, lehet olvasni az interneten. Működése hasonlatos az UV lámpához, hiszen germicid cső van benne. Fém dobozba helyezik be a lámpát, és a meghajtó elektronikát. A lámpa ebben a térben nagy mennyiségű ózont termel, amit kiszippant a szűrőkörbe elhelyezett injektor. A csővezetékben összekeveredik a vízzel (sajnos ez csak kis mértékben teljesül), és így fertőtleníti a vizet. Ne tévesszen meg senkit! Ha buborékolni látja a vizet nem biztos, hogy az ózongenerátor működik. Csak akkor mondható megfelelőnek annak működése, ha erős "ózon szagot" érez a tető felnyitásakor. A készülék élettartama korlátozott. Mivel nem lehet a vezérlő egységekből kiszűrni, hogy mennyi időt kapcsolja be a generátort, így annak cseréjét két évente jaaslom. Több egységet szétszedtem már, de javítását nem tudtam megoldani. Az elektronika ki van öntve műgyantával, és a fénycső gyártója sincs feltüntetve.