[Epitesz-barkacs] 13A-es ohmos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 7., Sze, 18:39:35 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> szóval egy 3000Wattos ohmos terhelés (230Voltot AC)
> amin a gyári drótok igencsak melegszenek, kézzel még meg
> tudtam fogni, de a melegdrótszag már érződik

Ha a huzalokat 2,5-ös rézre cserélnéd, semmi probléma nem lenne.

> ha egy diódát (azaz félutasként, gyök2/2 azaz kb 0,7-es szorzóval )
> adnék neki, olyan kb 165Voltot kapna a fűtőszál talán nem melegedne
> a gyári drót benne?

Az áram effektív értéke tényleg gyökketted lesz, meg a feszé is, a
teljesítmény meg feleződik. Ezt be lehet úgy is látni, hogy időben minden
második hullám kimarad, tehát a nafta fele nem megy bele a fűtőszálba. Én
se tartom jó megoldásnak, de nem tragikus a dolog. Egyszer régebben egy
2kW-os fűtőtest teljesítményét én is így változtattam. Kis kapcsoló
beépítve... csak az volt a kritérium, hogy nem szabadott fesz alatt
átkapcsolni, mert olyan pici volt a kapcsoló. :-)