[Epitesz-barkacs] hervis

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 9., P, 07:04:06 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.08. 23:06:35 +2h-kor írta:

> Nem, ezt a hervisnél vettem. Filléres holmi.

ha már szóba került a hervis:

van egy olyan kerékpárról könnyen levehető
első lámpa, amiben van egy led, (esetleg 2)
ami zöld, ha van erő az elemben, és piros, ha
már a lemerülés elért egy bizonyos szintet

nem szedtem szét az elektronikáját, valamilyen
komparátor lehet benne

kezdetben bekapcsoláskor egyre rövidebb ideig zöld,
és később kapcsol át pirosra,

majd a bekapcsolás pillananatában is már a piros led
jelez

-------------
mikor mondhatom, hogy kisültnek tekinthető?
(memóriaeffektus gyógyítása érdekében)

1) műszer nélkül
- amikor már a bekapcs pillanatában piros led
vagy
- amikor még 1-2 sec idejéig zöld, és úgy vált át
pirosra?

ekkor a memóriaeffektust vagy a valódi kapocsfeszültséget
érzékelik ?
-----

2) műszerrel:

amikor 0,1C terhelésnél zuhan le 0,9Voltra egy akku,
vagy amikor terheletlenül is 0,9Voltot tartalmaz

3)  sajnos csavarhúzóval való szétszereléssel tudom az akkukat
kiszedni töltésre.
kisméretű dugaszaljazatnál létezik.e olyan menetes anyás
megoldás, mint ami a jackdugós aljazatnál szokott lenni?