[Epitesz-barkacs] Ekszijtarcsa-szeruseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 9., P, 11:08:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Leírás: 1 pár műanyag, Everlast, rugós marokerősítő
> Ár: 2990 Ft

Amit én vettem, az 1400Ft volt (1399). Kettő van a dobozban. A végeinél
mérve kb 10-12 kilós erő kell a koppanásig nyomáshoz. Tehát marokra
átlagosan kb 15 kiló lehet. 2 órán át nyomkurászva elég húzós tud lenni.
Korábban gumikarikákat használtam, de megrepedt az anyaguk. Ezek meg el
fognak törni, már most sejtem, mert kiszámolva a feszültséget az anyagban,
biztosan 100kp/mm2 fölött van. Ha nem vennék figyelembe a gyártáskor
belerakott folyást, akkor megközelítené a 200kp/mm2-t. Volt olyan
csipeszféle, amit a hüvelykujjamnál lévő, görcsölésre hajlamos izom
mozgatására használtam, annak a rugójában kisebb fesz volt, mégis eltört
pártízezer összenyomás után. Ezek az új rugós holmik még nem voltak
többtízezerszer összenyomva, de ha eltörik, nem probléma másikat venni.