[Epitesz-barkacs] A lassu izom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 11., V, 15:14:53 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A végén még feltalálod a rúdugrást :-)

Az tök más. A rúdugrásban nem egy rúgás energiája halmozódik fel a rúdban,
hanem a nekifutás energiája. Na meg persze mód van a rúdon még felfelé
mászni, de minimum átfordulni, és felnyomakodni. Szóval ez tök más. Én
arról próbáltam beszélni, hogy ha egy izomnak nagyon gyorsan kell erőt
kifejtenie, tehát a mozgás gyors, akkor töredékére képes csak, mint
lassan.

Ha ez lenne valahogy a területem, akkor nekifognék kihámozni mindenféle
kísérletekkel, hogy melyik az az összehúzódási sebesség, amikor egy
összehúzódásból a legtöbb energia hozható ki. Mert hát nyilvánvaló, hogy
ha nagyon lassú a mozgás, akkor ugyanúgy nem fog az izom maxon
teljesíteni.