[Epitesz-barkacs] �róasztal értékbecslés... :)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 12., H, 11:20:07 CEST

vajk fekete wrote:
> skanzenben a regiek egyszeruen kivajt kozepu felhengerek. tippre
> megfelelo vastag fabol
> helybol csinalva, tehat egy 20cm atmeroju torzs felbevagva, lehancsolva,
> kivajva.

Na erre nem gondoltam. Tényleg, a természet helyből kerekre csinálja.

Nekem a törzsek kivájása mindig idegen művelet volt, pedig régen
csónakokat, teknőket... csináltak így. Ma is van ennek megfelelő gépipari
technológia. Amikor kis cső alakú alkatrészeket készítenek tömör anyagból,
egyszerűen kifúrják, kiforgácsolják a belsejét, mert az eleve csőnek
gyártott anyagok tömve vannak feszkóval, meg hát nem sokkal olcsóbbak. Az
anyag 90%-a forgáccsá válik.

> de pont a multkor mutatta egy forumban valaki a modern hazat, amin a
> csatorna V alaku,
> deszkabol keszult. (de a belseje ki van badogozva)

Ez már egy másik tészta. Én meg azt csináltam (ahol megcsináltam), hogy
fából van szintén az eresz, azt béleltem horganylemezzel. Valami rejtett
csatorna volt a cél, szóval nem eresz alakja van.