[Epitesz-barkacs] savas keringeto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 13., K, 14:13:55 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.10.13. 13:45:12 +2h-kor írta:

> furcsa dolgaid vannak :)))

25 éve még klasszikus kazántelepítést terveztem klasszikus kéménybe, minden
az "építmény" szót szentnek tartva, talajba alapozva, falra szerelve,
ahogy "illett" felelős tervezőként és felelős kivitelezőként

azután az épületgépészet leginkább a gázügyi gépészet és a kéményseprők
hatóságosdis háborúja miatt, ma már minden mobilra telepített, elhúzható, stb
(azaz az "épített" szót maximálisan kikerülni akaró) módra törekszem

> azthiszem ezzel megvalósítottad az egyedi távfűtést, vagyis inkább mobil
> fűtést.

sok távfűtés van a faluban: telek végén a műhelyben a kazán, és hőszigetelt
csövön megy a házba a melegvíz

> sőt ha belegondolok akkor milyen praktikus, kimegyek az erdőbe a futóval
> telerakom a kazánt fával, gyorsan visszahajtok rákötöm a fűtéshálózatra és
> jön a meleg az erdőből... :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

no, ezt azért nem tenném
viszont vízhűtéses lenne az áramfejlesztő, pl. egy csónakmotor
hulladékhője simán felfogható

> én ezt sem bonyolítanám túl.
>
> sima mosógépszivattyú, aztán ha elrohadt akkor veszem a következőt, a
> következőt,  a következőt,  a következőt,  a következőt a polcról, persze
> időnként egy méh telepen beszerzek néhány darabot. kb 2-300 ft/db áron.

az orosz mosógépszivattyú 1 telet is kibírt (talán többet is kibírt volna)
ha nem vettem volna egy  danfosst, 28eHUF-ért ami 3 éven belül leégett

akkor hirtelen (természetesen karácsonykor égett le) egy cseh mosógépszivattyú
ment 4 hónapig

> és akár még erre is jó lehet:
>
> http://telectronic.hu/osszeraktam/osszeraktam03/

ez egy NDK mosógépben volt :-)