[Epitesz-barkacs] jol szamoltam?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 14., Sze, 21:14:29 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.10.14. 20:00:04 +2h-kor írta:

> Számolj még egy kicsit.
> Ha a 10 eFt-s keringető megtérül fél év alatt, akkor a 30 eFt-s se
> fog 5-8 évbe telleni.

oké, sokkal drágábbra gondoltam, ill. láttam a danfossnál
( drágábbat is: Alpha Pro szivattyú)

Pro(fessional) szivattyú megtérülési ideje kb. 7 fűtési szezon
http://portal.d-eg.hu/content/view/658/41
Hagyományos és Professional D-ÉG Grundfos keringetőszivattyúk energetikai összehasonlítása
Típus D-ÉG Grundfos UPS 25-40 D-ÉG Grundfos ALPHA Pro(fessional) 25-40
Éves villamosenergia-fogyasztás [kWh/év] 201 70
Üzemeltetési költség (bruttó áramdíj 40 Ft/kWh) 8.040 Ft 2.800 Ft
Szivattyú ár (bruttó)  29.400 Ft 65.880 Ft
Pro(fessional) szivattyú megtérülési ideje kb. 7 fűtési szezon
Méretezési adatok 190 napos fűtési szezon, Q=1,3 m3/h és H=2,3 m csúcsigény

A keringető szivattyú egy háztartás villamos energia fogyasztásának 15%-át teszi ki. Az új generációs szivattyúk alkalmazásával a háztartásban 10%-os energiamegtakarítás érhető el,