[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 16., P, 11:37:46 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.10.16. 10:49:42 +2h-kor írta:

> vissza, semmi különbség nem lesz a költségben. Ez persze túlzás volt,
> azt kellene valahogy megmérni, mi az az időtartam, amikor az egész
> rendszer visszamelegítése kevesebb energia, mint a hőntartás.

tegyél fel a konyhába egy 5 vagy 10literes tárolós mosogatót, hőszigetelt fajtát,
állítsd be 60fokra, és csak este 1 alkalommal használd ki a vizet belőle

rakjál hozzá egy regisztráló ketyerét, ami csak a ki-bekapcsolásokat
figyeli, és tud rajzolni, összegezni,

én egyszer kipróbáltam, az eredmények:

1 teljes egyszerre felfűtéshez kellett 2kWh, és napközben a
hőntartás is elvitt 2 kWh-t,

tehát egy nyomógombos relés ketyerével este felfütöttem,
kihasználtam, de nem lett utófűtve, és hidegen maradt másnap estig
ez havi 60kWh volt, a hőntartással megterhelve meg 120kWh

ez az 1 apróság 60kWh megtakarítás volt a havi villanyszámlán

természetesen ez csak azért lehetett, mert a mi konyhai szokásrendünk
ehhez igazítottuk, családi háború nélkül, úgy, hogy a konyhában
az este a relés gombnyomással kezdtük, és mire mosogatnivaló lett,
a kis tartály felmelegedett. a relé elengedett, és gombnyomásra újra
indítható volt, de a hőfokszab. kikapcsolása a relé elejtésével
végződött, de a hűfokszab. újra bekapcs. csak a mágnesrelé
gombnyomása nélkül nem indult autómatikusan