[Epitesz-barkacs] mennyit bir ? Re: lengoaljzat?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 16., P, 12:11:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> valóban, a fenti hegesztős téma valóban más, viszont ez a téma akkor
> érint
> ha a jelenlegi 25Amperest a betáp 6mm2 aluja és a 4mm2-es rézdrótja
> mellett a 32Amperest már nem adnák meg, ha kérném
>
> mert több témában cikáznak az infomozaik gyűjtése közben a
> gondolataim.... :-)

Aha.

Szerintem előbb-utóbb a hegesztés téma úgy oldódik meg, hogy rábuksz egy
ilyen kis inverterkére, megelégszel a 80A-rel (zárlatban 160), és azzal
fogsz hegeszteni simán akár egy hosszú kínai hosszabbítóról is. (Nekem
bejött!!) Az áram valahol a 10A környékén megáll, tehát emiatt több áramra
se lesz szükséged.
Most sajnos már drágább, én még 23-ért vettem.

Ráadásul könnyű, a válladon hagyhatod akár, létrára is mászhatsz vele, nem
emiatt fog leszakadni. :) A kábelkérdés is meg van oldva, mert minden bele
van kötve, ami kell. Csak pajzsot nem adnak hozzá, meg elektródákat. Az
elektródafogó is egészen korrekt, könnyű. A kábelek elég hajlékonyak, nem
olyan, mintha vennél egy 10-es pvc kábelt. Az ehhez képest acélrugó. A
testkábel csipesze is korrekt, erős rugója van, biztos kötést ad a
munkadarabhoz. A polaritást is lehet változtatni, mert a két hegesztőkábel
nem fixen van bekötve, hanem kis gyorscsatlakozókkal.

Mindennek a házilagos előállítása csak vesződség, úgyse sikerül, a
közelítése barkács szerkezetekkel elég szánalmas eredményt ad.
Nekem is van régi hegesztőtrafóm diódákkal... sosem használom. Arra való
csak, hogy a sok megcsapolású két primerjével ki tudjak keverni 10V-tól
460V-ig különféle feszeket, másra nemigen.