[Epitesz-barkacs] hgl elotet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 17., Szo, 18:11:09 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy 250-es HGL ohmos elótétje egy 500Wattos
> szokott lenni (30 - 40 évvel ezelőtt ilyen volt az orvosi
> kvarclámpa is)
>
> ha 2 db 125-ös párhuzamosan kapna egy ilyen előtétet,
> (ami így akár 250-es is lehetne)
> mi történhetne? egyformán gerjednének? vagy az egyik gyorsabban,
> és az kiégne?

Anélkül, hogy kipróbálnám (nincs módom):
Itt az az ábra, hogy két villamos ívet kell begyújtani. Ezeknek
borzasztóan nemlineáris a karakterisztikájuk, még időben is változik
(melegedésre nő az ívfesz, mert nő a gáznyomás). Én azt saccolom, hogy már
begyújtani se hajlandó mindkettő. Ha mégis, akkor meg idővel az egyik el
fog aludni.

Azért próba cseresznye, de csak max az érdekesség kedvéért.
Egyszerűbb lenne külön előtéttel nyomatni. És akkor az a probléma sem áll
elő, hogy ha bármelyik megmagakacsolja magát, és nem ég, akkor a másik
megkapja a dupla áramot. (Ugyanis az ívfesz csak kicsit fog megnőni!)