[Epitesz-barkacs] galleros izzo + akku + tolto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 17., Szo, 22:53:02 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.17. 20:49:58 +2h-kor írta:

> Inkább valami értelmesebbre kéne használni a drága időt.
> Ha teljesen fel akarod tölteni az aksikat, de olcsón, akkor valamelyik
> meglévő időzítődet vesd be, meg valamit, ami kb állandó áramot tud.

akkor vissza lehet térni a villanykörtés (autóégős) előtétellenállásra
(pl 6V 10W + 2W párhuzamosan átenged 2A-t)
és esetleg megspékelni egy komparátorral, ami ugyanazt a funkciót
látná el egy relével, mint az autóakksi toltője a 14,4Volt elérésénél
kapcsolja ki a töltést

> Ha meg felügyelet mellett gyorsan, akkor vegyél egy másikat.
> Odáig szerintem sokáig nem fogsz eljutni, hogy a procis részbe is beleásd

igazad van

> magad, és végül működőre hozd az egészet - hacsaknem találsz egy leírást
> róla, hogy alakították át mások sikeresen a cumót.
>
> A gyorstöltésben van némi veszély amúgy is. Kell hőfokérzékelő is a
> cucchoz, ha nem akarod a töltőt és környékét romba dönteni otthon. :-)
>
> Abban a duracell tipusban, ami itt van, az AA NiMH aksikat 2A-rel találták
> ki, hogy tölteni kell. Így 1 órán belül feltölti. (Nem mértem meg, hogy
> tényleg annyi-e.)

a 12Voltos akkus csavarnyúzónál a 400mA töltőtápnál egy 5Watt 10ohm-os
pocelánkockába beleöntött ellenállást használnak

a 2A -hez kell találni ilyen porcelános ellenállást, persze más Watt-ohm kombinációban,

vagy egy  220V 500Wattos régi cekász pár centis darabját

vagy egy telefondrót (az RJ11-hez való 4 eres drót 1 száljának) darabkáját :-)
( ennél olcsóbbat talán már nem is találnál )