[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Okt. 19., H, 12:16:58 CEST

Illetve itt jön még a másik dolog, amiről beszéltem. A 24 órás nemfűtés
alatt ugye nem fogyasztott semmit a rendszerem, és csökkent 3 fokot a
lakás. Ezután bekapcsoltam a kazánt, és ment (nem tudom pontosan)
mondjuk 3 órát folyamatosan, és az ezután következő időben is jóval
nagyobb kitöltési tényezővel, mint normál esetben. ez volt az, amig
visszafűtötte nem csak a lakás levegőjét, hanem a házat alkotó tömeget
is, bútorokat, mindent. Ha az előző napokban felírtam volna, hogy
naponta mennyit fogyasztott, és most csinálnék egy hetes átlagot, lehet
hogy semmit sem nyertem ezzel a nemfűtéssel, mert a visszafűtésnek bazi
nagy egyszeri energiaigénye volt. De ha egy hétig nem fűtenék, és
azalatt csak 16 fokig csökkenne, amit egy 6 órás menettel tudok
visszadolgozni, akkor már megérné. Ez az az integrálóhatás, amiről a
legelején beszéltem.

Aztán hogy itt a napi átlagérték, amit Sándor említett, mennyit számít,
ahhoz nem vagyok eléggé okos, hogy ki tudjam matemetikázni, de
megérzésre ez is egy nemlineáris görbe, az elején eléggé lapos
szakasszal. Tehát szerintem a 8 órás nemfűtés jelent pár ezrelék
megtakarítást, a 24 órás mondjuk 1-2%-ot, az 1 hetes meg már jelentőset.

Lehet, hogy majd egyszer kipróbálom, csak eléggé befolyásolja a mérést a
külső hőmérséklet ingadozása.

Gábor