[Epitesz-barkacs] tuzallo paszta?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 21., Sze, 16:00:32 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Az alu 7-800 fok környékén olvad (ötvözettől is függ).
> Ott az acél világos pirosan izzik.
> Ilyen hőmérséklet mégy a kémény alsó csatlakozásánál is csak
> üzemzavar esetén lehet, különben főállásban az utcát fűtenéd (igaz
> Józsi? :-)

:-)) Értem a célzást, de igen, ez az ábra. A "főállásban" alatt kell
érteni a lényeget, hogy direkt az utcát fűti, nem a falakon át távozik a
hő. Így értetted, ugye?

Nem szóltam a témához, de az az érzésem, hogy a kémény kijáratánál nem
sokkal van melegebb, mint testhőmérséklet. Ezt a hőfokot meg egy műanyag
venti is szépen bírná direktben.

Van egy kb 25 centi átmérőjű ventillátorfajta, ami pofára szinte olyan,
mint a pici, számítógépben lévő ventillátorok, de ez hálózatról megy, a
ház alu, csak feketére van eloxálva, a lapát meg elég jól védi a motor
részt. Egybe van egy U alakú csészeféle, onnan jönnek a lapátok. Naccerűen
szabályozható feszültséggel. Én be merném rakni - miután ellenőrizték a
kéményt, mert hogy a kéményseprő padlót fogna onnan fentről zuhanva, ha
meglátná, az biztos.

Előtte esetleg meg lehet valahogy mérni, hogy a legjobban bedurrantva a
kályhába mi odafenn az ábra.