[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 21., Sze, 22:19:34 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ugyanazt írjátok, Mágus azt írta, hogy a szigetelőanyag ára az egész
> költség töredéke, ne menjek le 5 centire, jobban megéri 10 centiset
> tenni. Hogy értsd: nem rosszabbul nem fizetek rá a nem 5 centisre :-)

Van műszaki meggondolás is.
Ha túl vékony a hungarocell, megeshet, hogy a fal külső, a hungarocell
közeli felületén meg beljebb lesz páralecsapódás.
Meg kell rendesen nézni az adott falnál, hogy mekkora az a legvékonyabb
hungarocell, aminél ez még nem fordul elő.
(Teljesen páraáteresztő szigetelőanyagokból akármilyen vékony réteget is
fel szabad tenni, de a hungarocell eléggé párazáró.)

A másik: ha kb meg tudod saccolni, hogy az energiaárak a köv. években hogy
alakulnak, akkor kb ki lehet számítani, mennyi idő alatt térül meg a
beruházás. Ebben az esetleges későbbi hűtési igényt is figyelembe lehet
venni.

A harmadik. jelentősen javul a hőérzet a jobb szigetelés esetén, mert a
falak, födém, padló hőmérséklete kevéssé tér el a levegőétől. Emiatt magát
a hőmérsékletet lehet alacsonyabbra venni.

Dupla hungarocellel csaknem duplára nő a ház melegedési időállandója.
Emiatt gyakorlatilag kiközepeli a napi hőmérsékletet. Tehát fűtés nélkül a
házban gyakorlatilag a napi középhőmérséklet van, illetve ha besüt a nap,
annál pár fokkal több.

hjozsi

Ps: én valszleg 15 centire fogok ráhajtani más okból is.