[Epitesz-barkacs] gazrozsa vagy siesta?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 22., Cs, 00:53:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mintha Ventilátoros (zárt égésterü) fali kombi gázkazánban
> infrasugárzás lenne (a hőcserélő a gázégő alatt van)

Már máshol is találkoztam ezzel az infrasugárzásos dologgal, mármint
megemlítve. Ez szerintem valami tévedés lehet. Gázkazánokban a sugárzó hő
jelentéktelen a konvekcióshoz képest. Ha van is valahol, azt is biztos
elfogják, de tutira nem ez fűti fel a vizet, hanem az égéstermék valami
soklemezes hőcserélővel, tehát az égéstermék a bazi nagyfelületű lemezeket
melegíti, ahogy áramlik közöttük, azok meg hővezetéssel juttatják el a hőt
a csőhöz.