[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 22., Cs, 16:36:30 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.22. 14:52:09 +2h-kor írta:

> Csak lesek.
> Annyi mindenbe belefogtál ezügyben, és a pénz is csak megy. Nem kéne
> kicsit jobban átgondolni, végül az eldöntött verzió mellett kitartani, és
> megcsinálni?

a legeldöntöttebb, hogy a házban a radiátoros fűtésnél kell maradni, és az
ehhez szükséges melegvizet az "építményen kívül" kell előállítani, és bontható
módon bevezetni

mivel a hatóság erőszakolta rám a kéménybontást, soha a büdös életben még
egyszer egy kémény az "építmény részeként" nálam nem lesz

hasonló okokból a klíma rézcsöve sem léphet át a falon, mert abban a pillanatban
az "építmény része" lenne, tehát a levegő/víz és víz/víz "hőtranszfer" is csak
bontható módon, (hőszigetelt slag) léphet be az "építménybe", az "építmény
szerves részeként" soha

ez az "eldöntött verzió", ez az "átgondolt",

> Van kutad, vettél egy klímát, mindenféle szerszámokat hozzá, meg csöveket,
> szigetelőket rájuk, agyaltál hetekig.

1 beltérivel sajnos csak egy szobában tudok meleg-levegőt keringetni, meg zajos
a beltéri is,

több szobához viszont jobb, ha a kútvízzel melegvizet csinálok, és azt keringetem
a radiátorokban. (tehát a levegő/levegő helyett  a  levegő/víz lenne a nyerő,
de a kút miatt  víz/víz -re is átkapcsolhatóvá kell tenni)

> Most van egy berettád, pb-re akarod használni. A végére ezt is

a beretta "hulladékként jött" (aki azért dobta ki, mert leforrázta vele a szerszámát),
ami gyárilag PB-re is alkalmas, de az ehhez szükséges cserefúvókákat tartozékként
nem adják hozzá.

(pl. ha veszel egy indezit vagy hasonló konyhai tűzhelyet, ahhoz adnak gyárilag  a
pb-gázhoz cserefúvókákat, és akinek a városi gáz jó, az benne hagyja a városi
fúvókákat, és akinek nincs városi gáza, csak pb, az átfúvókázza a vásárláskor
alapból benne levő cserecsomag alapján)

> használhatatlanná alakítod.

nem használhatatlanná, csak a nagyon ritka PB-fúvókával használhatóvá tenni :-(

> Aztán mivel fogsz végül fűteni? Itt a tél mingyá. Villany direktben?

ma már a PBgáz és a direkt villany  2,5-ös arányú, ( azaz  2,5kWh PB = 1kWh villany )
tehát a pbgázos melegvízes - radiátoros, ( amíg a víz/víz klíma nem oldódik meg
teljesen ) a könnyebb

> Még a direkt (átalakítás nélküli) klímás módi lenne a legközelebb.
> Mindened megvan hozzá, csak fel kell rakni, és el kell indítani. Aztán, ha

a beltéri zajok (és a csak egy szobára jött össze) miatt mindenképpen a víz/víz is kell
(és minden alkatrésze "építményen kívülre", és csak a 2 szál víz-slag lépje át a falat)
ez az "építményen kívülre" a kísérletek alapján  alakult....

> ez megvan, lehet tökölni, hogy honnan lehetne szerezni a berettához egy
> másik égőt, vagy ezt hogy lehetne pb-re alkalmassá tenni.
>
> Pl az is lehet módi, hogy szétszedés után az egyes lyukakba huzalokat
> rakni, amik a szükséges mértékben leszűkítik a nyílást. Nem biztos, hogy

az indezit konyhai tűzhelyhez gyárilag adott PBfúvókára cserélés alatt
"fényképezte az agyam", hogy 95%-ban biztos, hogy tudok kész
fúvókákat (valamelyik konyhai ketyere passzoló alkatrésze :-) ) a berettához
(persze ha megtalálom a hőcserélő hibáját)

köszi